Trăiri de Joia Mare pentru elevi de la Liceul ”Litterarum”
În data de 2 mai, în Joia Mara, peste 200 de elevi din clasele I-IV ale Liceului Teoretic Litterarum au participat la o excursie educativă deosebită, vizitând Biserica „Întâmpinarea Domnului” și două muzee importante ale orașului, în cadrul unei inițiative de a-i familiariza pe tineri cu istoria și spiritualitatea națională.
Excursia a început la Biserica „Întâmpinarea Domnului”, o importantă clădire religioasă și arhitecturală a orașului Chișinău. Copiii au fost impresionați de bogata iconografie și arhitectura bisericii, unde părintele profesor Octavian Moșin i-a inițiat în istoria și semnificația locului, dar și în aspectele duhovnciești ale sfântului locaș. „Este esențial pentru tinerii noștri să cunoască și să prețuiască moștenirea culturală și spirituală a comunității noastre”, a declarat Pr. Octavian.
După vizita la biserică, grupul a continuat cu turul Muzeului Orașului Chișinău, unde elevii au avut ocazia să învețe despre istoria vibrantă a capitalei. Următoarea oprire a fost la Muzeul de Științe Naturale al Universității de Stat din Moldova, unde copiii au fost fascinați de diversele exponate, de la fosile la ecosisteme reconstituite.
Partea duhovnicească a excursiei nu a fost neglijată, elevii având oportunitatea de a se spovedi și împărtăși, momente profunde de reflecție și conectare personală la cele sfinte. „Această experiență nu doar că îmbogățește cunoștințele elevilor noștri, dar contribuie și la dezvoltarea lor spirituală”, a adăugat unul dintre profesorii însoțitori.
Această excursie a reprezentat o combinație unică de educație, istorie și spiritualitate, oferind elevilor o înțelegere mai profundă a patrimoniului lor cultural și o conexiune mai strânsă cu tradițiile comunității. Biserica „Întâmpinarea Domnului” în parteneriat cu Liceul Teoretic Litterarum continuă să promoveze astfel de inițiative educaționale, subliniind importanța unei educații holistice în formarea tinerilor.
Diac. Dionisie Chiriac,
profesor de religie
Lasă un răspuns